Direktlänk till inlägg 31 mars 2013

Droger

Av Elicia Sahlin - 31 mars 2013 10:39

 



Jag kan erkänna en sak om mig..

När jag var 13 år drack jag mig full för första gången och blev rejält full. Jag tyckte om det, och det fortsatte och blev allt oftare. Jag drack på tok för ofta för mn ålder men vi tyckte det var roligt då. 

Den där spriten, vinet och ölen blev tillslut inte tillräckligt, vi blev inte lika full längre och vid 14 års ålder så rökte jag på för första gången. Det var ju helt underbart! 

Vi fortsatte att röka på, var på "filmkväll" ganska ofta och hände att pappa kom och hämtade hem mig ganska ofta. 

Då jag var 15 så blev det allt fler fester, jag var sällan i skolan och brydde mig inte om något. 

Jag vart en rebell, jag snaggade av mig allt hår pga att jag blivit mobbad sedan jag började i skolan och blev slagen varje dag i skolan i magen så jag tappade andan. 

Jag minns en dag var jag så less på just att bli slagen så jag slog tillbaka och först då fick jag skäll av läraren... Men inte han! 

Så när jag var 15 blev jag less, jag rakade som sagt av mig håret eftersom folk kallade mig för "krullo", "affro" osv så nu kunde dom inte kalla mig för det längre, jag hade ju inte ett strå på huvudet och dom fattade piken! 

De slutade reta mig och jag var nog inte så snäll mot andra efter det kändes som jag och grabbarna i skolan fick respekt! 

När jag var 15-16 år så fick jag även en operation godkänd och jag var verkligen överlycklig för det! 

Snart... Kunde de inte mobba mig för "Dumbo" heller! Operationen blev gjord och jag var hemma från skolan med världens största bandage! Minns att det var riktigt jobbigt för op.såren kliade ju konstant men jag fick inte klia. Det var tortyr, men det var helt klart värt det för då jag kom tillbaka till skolan så fanns det inget att mobba mig för. Inget hår, inga utåtstående öron och jag var inte rädd för att hitta på sattyg eller att slå någon som sa fel till mig. Alkohol, droger, snus och cigaretter... Det bestod mitt liv av! 

Skola? 

Ja jag hade kanske 2 godkända av 15 ämnen=P INTE bra! 

Drogerna blev värre, jag testade amfetamin, extacy, valium, morfin.. Allt jag kom åt och jag tyckte om det! 

Kommer ihåg att av amfetamin kunde man verkligen inte sitta still, så oftast tog vi promenader som varade hela nätterna, gick ofta rakt igenom stan och tillbaka. Blev väl runt 1,5-3 mils promenad varje natt. 

Efter jag hade använt droger så pass att jag inte var lika känslig mot dom började jag få synvillor och trodde stenhårt på att folk förföljde oss, men de fanns inte ens någon i närheten. 

En helg sov jag inte något alls, vi var uppe och festade, träffade massor av människor och ja... 

Livet lekte! Tyckte iaf jag. 

En del fester spårade ur, det blev slagsmål, var tvungen att springa från polisen och ja, helt sjukt nu i efterhand! 

I slutet på den perioden hade jag och en tjejkompis varit på en fest, vi var måttligt bakis dagen efter och alla låg och halvsov i lägenheten. Då kommer en kille in och säger att han har fått tag i nya saker... 

Han frågade om vi skulle ha och jag och min tjejkompis tackade såklart ja. Har ingen aning om vad det var för något men det var då dåligt, jag kände ingenting och ändå väntade vi ca 30 min sen frågade vi om en till, vilket vi fick. 

Just då ringde mamma och sa att nu jävlar kommer du hem!! 

Sagt och gjort åkte jag med bussen hem och just som jag klev utanför bussen i Byn så slog tabletterna till, med en jävla kraft och jag flög hem! Jag kände inte mina ben, dom bara förde min kropp framåt och jag blev totalt veck!

Jag vet inte hur jag tog mig upp för trappan men det tog tid, kom in och gick raka vägen till mitt rum där jag la mig i sängen med kläderna på. Jag kände själv att tabletterna var på tok för starka, jag hade tagit för mycket!!!


Jag däckade, försvann in i någon annan värld och vaknade av att det regnade. Konstigt tänkte jag, att det kan regna inomhus! Väldigt märkligt, men det händer väl ibland, jag kanske inte är i mitt rum trotts allt, sen försvann jag igen.. 

Vaknade till av att det spöregnade i mitt rum, slog upp ögonen och kände att min kropp skakade, att min mun var torr som sandpapper och ögonen vibrerade typ, jag kunde inte fokusera blicken och jag mådde illa. 

Såg mamma stod lutad över mig med ett glas vatten i handen eller om det var en blomspruta, något sånt iaf. 

Hon ruskade liv i mig och sen gick hon ut, jag hörde att hon ringde någon och sen försvann jag igen. 

Vaknade av att en manlig röst skrek på mig men det kändes så långt bort. 

Men rösten gav sig inte och någon ruskade om mig, började slita upp mig ur sängen och jag kunde som inte förhindra det, jag var helt borta. 

Jag hörde mamma säga:

-Ta med henne till dig, jag vill inte se henne nå mer! 

Mannen även kallad M, tog med mig hem till honom.

Jag var helt borta flera dagar och ingen tidsuppfattning. Två dagar senare kom han in i sovrummet och slängde en handduk på mig och ett t-tröja och byxor som var hans och sa åt mig att gå och duscha. Men inte ville jag det.. 

Så han slet in mig i duschen och sa att antingen duschar du själv eller så hjälper jag dig!! 

Självklart ville jag inte ha någon hjälp så jag duchade. 

Efter det hade han gjort mat åt mig och sa att jag måste äta och jag har inget minne av vad det var för mat, men jag har aldrig ätit något godare!! Jag var vrålhungrig!

M förklarade för mig att jag måste dricka mycket vatten och äta ofta men lite. Sen frågade jag om jag fick gå hem för jag ville inte vara hos han. Men det fick jag inte.. Mamma ville inte se mig, hon ville inte att min lillasyster skulle se mig och mamma ville helt enkelt inte ha något med mig att göra! 

Jag stängde in mig på mitt rum, eller det var ju egentligen hans, men han sov på soffan istället. 

Jag var arg, ledsen och mådde skitdåligt! Jag viste att nu har jag verkligen gjort bort mig!! 

Jag hade varit där nere i en vecka då M fick ett samtal, han blev skitförbannad och jag hörde på honom att något inte stämde... 

Då var det någon som påstod att jag och M hade ett förhållande och eftersom jag var minderårig så ja, M tog ganska illa upp om man säger så! 

Han försökte hjälpa min mamma och så får han höra något sånt. Så alla trodde nu att jag hade sex med någon som var några år äldre än mig.. Jag orkade inte bry mig. 

Men min pappa brydde sig! Han kom ner och hotade M med att slå ihjäl han, och jag vet att om inte jag hade varit där så hade det varit grymt nära. Baseboll trät var laddat... 

Det där är en tid jag aldrig glömmer. Helt sjukt vad allt var milt sagt åt helvete på den tiden! 

Nu måste jag tyvärr sluta skriva, måste göra mig i ordning eftersom jag och sambon får främmande.

Jag försöker skriva mer varje dag och jag hoppas inte det här river upp gamla sår, för mig känns det bara otroligt skönt att få skriva ner. 

Over and out!

 
 
Ingen bild

Helen

1 april 2013 09:50

Det var en tuff tid, men vi tog oss igenom det ;).. Och ju mer man tar sej igenom ju starkare blir man om man förvaltar det rätt.. Men visst river det upp mycket, men det var ju så. Finns alltid där.. Men du ska veta jag är STOLT över dej.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elicia Sahlin - 7 april 2013 20:53


    Lite av nu tid klämmer jag in!  Denna tårta gjorde jag till svärmor då hon fyllde år=)  Fyllning: Tutti frutti-fluff & Nougat-fluff= Otroligt gott! =D  Hon blev väldigt glad över tårtan iaf!    Som jag skrev sist så hade jag fått i...

Av Elicia Sahlin - 30 mars 2013 19:23

Efter jag slängt ut J så var jag såklart ledsen, nere och deprimerad men samtidigt en känsla som var värt allt det.. Frihet!  Det var bara jag och Amie som jag behövde se efter, städa efter och fixa mat till.  Då Amie var 4 månader hade jag slu...

Av Elicia Sahlin - 29 mars 2013 10:41


  Det här är jag! Jag är en tjej på 22 år och blev mamma som 19åring, till världens sötaste och charmigaste tjej (och även busigaste!) som heter Amie och fyller 4 år i oktober.  Jag är ensamstående mamma då Amies pappa inte visade sig redo. Ha...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards