Direktlänk till inlägg 29 mars 2013

Början på mamma livet

Av Elicia Sahlin - 29 mars 2013 10:41

 

Det här är jag!

Jag är en tjej på 22 år och blev mamma som 19åring, till världens sötaste och charmigaste tjej (och även busigaste!) som heter Amie och fyller 4 år i oktober. 

Jag är ensamstående mamma då Amies pappa inte visade sig redo. Han flyttade från oss då Amie var 4 månader för då hade jag fått nog. Vårat förhållande bestod mest av droger i alla former. Det var alkohol, spelmissbruk och narkotika.

Ni kanske förstod att jag fick nog då han bara satt och spelade och drack framför datorn medan jag fick gå runt med Amie i bärsele till 4 på morgonen VARJE dag pga kolik och då hon ÄNTLIGEN somnat, skulle jag lägga mig ner och sova, men oftast vaknade hon igen så var bara att kliva upp och fortsätta gå runt i lägenheten. 

Kan säga att bärselen och min mamma var mina bästa vänner första tiden! 

J flyttade ganska hastigt. Jag var väldigt ledsen då jag hade hoppats på att få en familj, en sån alla andra pratade om... Men det vara bara en dröm. 

Jag var dessutom sjuk efter förlossningen. Läkaren sa något om att det läkte ryggmärg i kroppen, därav den kolosala huvudvärken som gjorde att jag bröt ihop flera gånger per dag. Jag låg ensam med Amie på BB i en dag, sen ville jag hem (synd nog!), jag hann vara hemma i 2 dagar innan huvudvärken höll på att ta kål på mig!

Var på läkarkontroll och eftersom J var så upptagen i spelandet så följde mamma med mig. Där satte hon ner foten och sa att dom ska göra en kontroll på mig också eftersom jag då knappt kunde gå. Vet inte riktigt vad läkaren sa men blev hemskickad och skulle ta taxi till sjukhuet lite senare för att åka upp till Sunderby sjukhus och bli inlagd! Jahapp, bara att åka hem och packa då och förväntade mig att J skulle följa med eller hjälpa mig packa men han var fortfarande upptagen med spelandet och jag fick åka själv med Amie. Jag fick mycket hjälp av både taxi schafören och bussvärdinnan, utan dom hade jag aldrig fått med mig Amie! Han var alldeles för tung och jag var alldeles för svag! 

Väl där på Sunderby sjukhus så blev jag omhändertagen ganska snabbt och fick hjälp med Amie av en sjuksköterska.

Läkaren kom och tittade till mig och sa att jag är TOTALT sängliggandes, jag fick inte ens byta blöja så min underbart snälla storasyster kom till sjukhuset och hjälpte mig mest hela dagarna! GULD VÄRT! 

Fick även smärtlindrande och koffeintabletter i mängder, tyckte dom kom med dom där tabletterna hela tiden men antar det var var 4de timme eller något. 

Efter jag varit inne på sjukhuset ca en vecka var det dags att åka hem, ÄNTLIGEN! 

Jag mådde mycket bättre och trotts att huvudvärken var kvar, så var den mild och något jag kunde stå ut med. Väl hemma möttes jag av en chock! 

Klev innanför dörren till min nystädade lägenhet, som J hade lovat mig eftersom han stannade hemma... 

Det var nog dubbelt så stökigt så medan Amie sov.. Storstädade jag allt vad jag orkade! 

Läkaren hade skickat hem mig med rådet att vara så sängliggande och stilla som möjligt i 3 månader så ryggen fick läka ordentligt... Jo tjenare! 

Jag bröt det direkt! 

Jag var ju tvungen, ingen annan städar, lagar mat, byter blöjor, handlar, tvättar och allt vad det nu är. 

Jag var förbannad, ledsen, irriterad och LESS på livet helt enkelt! 

Så ja, efter dom där 4 månaderna som såg likadana ut som den första tiden hade jag fått nog. Jag slängde ut J, han pckade och stack. Efter det har han väl allitd stuckit, stuckit från ansvaret för han är sämst på att hålla kontakt och nu då Amie är 3,5 år så vet hon knappt vem det är. 

Min historia kan göras lång. Jag kommer fortsätta skriva om allt om min bakrund här, finns en hel del i min ryggsäck och ja, vissa kan ta illa upp. Men då får dom göra det! 

Jag nämner inga namn, min familj består av:

Lilla syster, Stora syster, mamma och pappa. 

Djuren kan jag nämna vid namn med resten nämner jag med första bokstaven i förnamnet. 


Jag heter Elicia, det ÄR mitt namn, det här är min historia och inget jag skäms över att berätta. 

Allt jag varit med om gör mig till den jag är i dag! 

En 22 årig mamma, boendes i en annan stad i ett annat liv tillsammans med MIN dotter!

 
 
Ingen bild

Mig

29 mars 2013 12:37

Inte är du väl helt ensamstående?

Elicia Sahlin

29 mars 2013 14:43

Har inte hunnit komma till den delen än;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elicia Sahlin - 7 april 2013 20:53


    Lite av nu tid klämmer jag in!  Denna tårta gjorde jag till svärmor då hon fyllde år=)  Fyllning: Tutti frutti-fluff & Nougat-fluff= Otroligt gott! =D  Hon blev väldigt glad över tårtan iaf!    Som jag skrev sist så hade jag fått i...

Av Elicia Sahlin - 31 mars 2013 10:39


  Jag kan erkänna en sak om mig.. När jag var 13 år drack jag mig full för första gången och blev rejält full. Jag tyckte om det, och det fortsatte och blev allt oftare. Jag drack på tok för ofta för mn ålder men vi tyckte det var roligt d...

Av Elicia Sahlin - 30 mars 2013 19:23

Efter jag slängt ut J så var jag såklart ledsen, nere och deprimerad men samtidigt en känsla som var värt allt det.. Frihet!  Det var bara jag och Amie som jag behövde se efter, städa efter och fixa mat till.  Då Amie var 4 månader hade jag slu...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards